VD-Assistent till spännande företag

Om tjänsten

Har du nyligen tagit en akademisk examen och vill ge dig rätt in i ett internationellt företag på ledningsnivå? Tycker du om att resa? Talar du obehindrat svenska, engelska och kanske lite spanska? För kunds räkning söker vi nu en initiativrik, noggrann, stresstålig och arbetsvillig VD-assistent med goda kommunikativa egenskaper. Du kommer att arbeta sida vid sida med VD och avlasta i såväl stora som små projekt – och du kommer att få ta ett stort administrativt ansvar.

Arbetsuppgifter

Som VD-assistent kommer du främst att assistera Vd:n samt delar av ledningsgruppen. Arbetsuppgifterna är av traditionell karaktär vilket innebär exempelvis kalender- och mailhantering, rese-, konferens- och mötesbokningar, sammanställa styrelsematerial inför möten samt föra protokoll. I denna roll ligger du alltid steget före och ser vad som behövs göras. Det är en servicegivande roll där du håller ordning och reda. Detta är endast en del av de uppgifter som du får möjligheten att åta dig, och beroende på person finns möjligheter till att utvecklas och utöka rollen ytterligare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Prioritera, planera och koordinera VD:s olika arbetsuppgifter, mötesbokningar och resor och avlasta honom från löpande administrativa uppgifter.
  • Jobba med intern och extern VD-kommunikation
  • Ansvara för kallelser, dagordningar, handlingar, protokoll samt koordinering av material för ledningsgrupp och styrelse.
  • I samverkan med VD driva stora och små utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer

Du har erfarenhet av service och eller ledningsassistentrollen sedan tidigare. Du är stresstålig, prestigelös och ambitiös. Du är van att strukturera upp arbetsuppgifter, prioritera och få saker gjorda – utan att göra avkall på kvaliteten i leveransen. Du lockas av ett jobb där en stor del handlar om att ha ordning och reda, hålla tidplaner och sköta löpande arbetsuppgifter men där det även dyker upp oväntade arbetsuppgifter som ska lösas med kort framförhållning och där du får möjlighet att leda egna projekt. Krav för tjänsten är att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, du innehar körkort och är en fena på Officepaketet.

Övrigt

Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR Partner.
Tjänsten är tillsvidare på heltid.
Start enligt överenskommelse men så snart som möjligt.
För närmare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka Fihn på KFX HR- partner, 040 12 02 00.

Sökande till denna tjänst kan komma att genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30/9.

Company logotype
  • Malmö
  • Ansök senast 2019-09-30
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2019-09-05
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan