Redovisningsansvarig till företag i tillväxt

Om tjänsten

Har du en bakgrund inom redovisning och känner dig nyfiken på en roll med helhetsansvar på ett företag i tillväxtfas? Är du en optimistisk, ansvarstagande och strukturerad person och hungrig på en ny utmaning? Här ges möjligheten att bli en del av ett kompetent ekonomi-team med direktanställning hos vår kund.

Om företaget

Kunden är en global leverantör av digitaliseringslösningar, inklusive tjänster, främst inriktade på forskning och utveckling, produktion och eftermarknadsutmaningar. Kunden vägleder främst tillverkande företag i den digitala transformationen.

Företaget har anställda i flera europeiska länder bla. Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Storbritannien samt USA. Huvudkontoret är placerat i Stockholm. Totalt har företaget ca. 400 anställda, varav ca. 80 personer utgår från norden. Engelska är företagets officiella affärsspråk.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsansvarig kommer du ha helhetsansvar för:

  • Bolagets redovisning i Sverige
  • Skatteredovisning i Sverige
  • Bolagets redovisning i norden samt dess skatteredovisning, i samråd med kollegor
  • Årsredovisning inför revison
  • Ytterst säkerställa att den ekonomiska datan är korrekt i samråd med kollegor och affärsenhetschefer
  • Finnas behjälplig åt chefer och medarbetare vid ekonomiska frågor

I rollen som redovisningsansvarig rapporterar du till bolagets VP of Operations.
Företaget är under en tillväxtfas, det finns därför stora möjligheter att få utökat ansvar på sikt.

Kvalifikationer

För att kvalificeras till rollen som redovisningsansvarig bör du känna dig trygg inom svenska redovisningslagar och praxis och besitta minst 5 års erfarenhet inom redovisning i Sverige. Du ska ha god kunskap inom skattelagstiftning relaterat till moms gärna från ett exporterande bolag. Du ska självständigt ha upprättat månads och helårsbokslut tidigare och ha en vana i att förbereda inför revison. Meriterande är motsvarande erfarenheter inom dansk, norsk eller finsk redovisning, men det är inget krav.

Vidare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Då kunden är ett internationellt bolag ser vi att du hanterar svenska och engelska flytande, såväl i skrift som i tal. Vidare ser vi att du har en enkelhet för att sätta dig in i system och goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel.

Som person är du optimistisk, ansvarstagande och strukturerad. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker det är roligt att arbeta på ett företag i tillväxt och förändring. Du har ett lösningsorienterat och anpassningsbart sätt att se på problem som dyker upp och hanterar tidspress väl. Du är social och trivs som en aktiv medlem i ett team samtidigt som du hanterar dina ansvarsområden självständigt.

Övrigt

Anställning: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Anställningsort: Göteborg eller Stockholm

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Company logotype
  • Göteborg
  • Ansök senast 2022-07-17
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Ekonomi/Finans
  • Inkommet: 2022-06-13
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan