Receptionist på heltid till mediaföretag i Solna

Om tjänsten

Reception / Service / Administration / Media / Kontor / Solna

I samarbete med vår kund i Solna söker vi nu en trevlig receptionist med stort fokus på att leverera förstklassig service. Detta är tjänsten för dig som letar efter ett varierande arbete i en spännande bransch!

Om företaget

Vår kund är ett företag inom mediabranschen med kontor i trevliga lokaler nära Solna station.

Arbetsuppgifter

Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot kund och internt inom företaget. Du arbetar ensam i receptionen men har nära samarbete med en person på internservice. Tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer i en reception. Dina dagar består exempelvis av att:

  • ansvara för telefon och växel
  • ta emot besökare och hänvisa dem rätt
  • ha övergripande ansvar för att receptionen och internservice fungerar
  • göra beställningar av luncher och fika
  • sköta kontakten med leverantörer
  • kontera fakturor
  • vara behjälplig och ansvara för bokningar av konferensrum och poolbilar
  • vara behjälplig gällande telefoni samt starta och avsluta abonnemang
  • vid behov hjälpa till och delta vid företagsevent
  • sköta övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare serviceerfarenhet och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. För att vara aktuell för tjänsten har du tidigare arbetat i reception. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har även goda datorkunskaper samt teknikkunskaper och har tidigare arbetat med Office-paketet.

För att passa i rollen har du hög social kompetens, är utåtriktad, stresstålig och trevlig. Du har även skinn på näsan när det behövs. Vidare är det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ordningsam, prestigelös och flexibel. Vi ser även att du är lösningsorienterad och inte är rädd att söka information på egen hand.

Övrigt

Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst är ett vikariat till och med augusti 2018 med chans till förlängning. Start för tjänsten är oktober – november och arbetstiderna är 8.00 – 17.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna.

Alla frågor kring tjänsten hänvisas till KFX HR-partner och ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan