Receptionist på heltid till företag i Solna

Om tjänsten

I samarbete med vår kund i Solna söker vi nu en trevlig receptionist med stort fokus på att leverera förstklassig service. Detta är tjänsten för dig som letar efter ett varierande arbete i en spännande bransch!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot kund och internt inom företaget. Tjänsten som receptionist innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer i en reception. Dina dagar består exempelvis av att:

  • Ansvara för telefon och växel
  • Ta emot besökare och hänvisa dem rätt
  • Ha övergripande ansvar för receptionen och att internservice fungerar
  • Göra beställningar av luncher och fika
  • Sköta kontakten med leverantörer
  • Kontera fakturor
  • Vara behjälplig och ha ansvar för bokningar av konferensrum och poolbilar
  • Vara behjälplig gällande telefoni samt starta och avsluta abonnemang
  • Vid behov hjälpa till och delta vid företagsevent
  • Sköta övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare serviceerfarenhet och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har även goda datorkunskaper samt teknikkunskaper och har tidigare arbetat med Office-paketet.

För att passa i rollen har du hög social kompetens, är utåtriktad, stresstålig och trevlig. Du har även skinn på näsan när det behövs. Vidare är det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ordningsam, prestigelös och flexibel. Vi ser även att du är lösningsorienterad och inte är rädd att söka information på egen hand.

Övrigt

Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Start för tjänsten är i mitten av augusti och är en visstidsanställning t.o.m. oktober. Arbetstiderna är måndag – fredag kl. 8.00 -17.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna.

Company logotype
  • Stockholm
  • Ansök senast 2022-07-21
  • Heltid
  • Anställning: Visstidsanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2022-06-22
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan