Jobba som VD-assistent hos Cabonline i centrala Stockholm

Om tjänsten

Är du en ansvarstagande person med ett stort intresse för administration och kommunikation? Vill du vara med och bidra till Cabonlines framgångar? I rollen som VD-assistent får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb.

Just nu så söker vi dig som har mångårig erfarenhet av att arbeta som VD-assistent och vill komma till ett nytänkande företag, med härliga kollegor som värdesätter gemenskapen på kontoret.

Om företaget

Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med 3 000 anslutna åkerier och cirka 5 700 taxibilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Flygtaxi, TaxiKurir, Norgestaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi och Taxi 4×27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling, samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsätter cirka 6,2 miljarder kronor och utför omkring 50 000 resor per dygn. För mer information: www.cabonlinegroup.com.

Huvudkontoret är belagt i Stockholm med utsikt över Hötorget. Här sitter du i stora, ljusa lokaler med flera sociala ytor att umgås med kollegor på. Denna tjänst är på heltid och arbetstiderna är kontorstider med möjlighet till en viss flexibilitet.

Arbetsuppgifter

I rollen som VD-assistent kommer du bland annat att ansvara för att:

  • Boka in ledningsgruppsmöten och protokollföra dessa.
  • Koordinera konferenser, kick-offer med mera
  • Strukturera VD:s kalender
  • Koordinera logistiken kring resor
  • Sakgranska och attestera fakturor
  • Ta fram och genomföra utskick till olika möten
  • Ordna med luncher till möten
  • Cabonlines webbkommunikation

Till största del kommer du att ha huvudansvaret för att tillhandahålla administrativ support. Där du har varierande arbetsuppgifter som präglas av service, administration och stora kontaktytor. Dessutom ges du möjlighet att vara delaktig i Cabonlines kommunikationsenhet. Där kommer du ansvara för bland annat kommunikationsmaterial.

Kvalifikationer

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Övriga krav för tjänsten är att du har flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift. Samt att du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system.

Som person är du flexibel, prestigelös och har en lösningsorienterad inställning. Eftersom du är företagets ansikte utåt och har många kontaktytor i din roll söker vi dig som är social, kommunikativ och personlig, men samtidigt professionell i din kontakt. Som kollega är du positiv och ansvarstagande.

Övrigt

Denna rekrytering är ett samarbete mellan KFX HR-partner och Cabonline. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till KFX och ansvarig rekryterare Caroline Dunvret, på 08-663 99 00 eller caroline.dunvret@kfx.se.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Observera att vi på slutvald kandidat kommer att göra en bakgrundskontroll.

Välkommen in med din ansökan!

Company logotype
  • Stockholm
  • Ansök senast 2020-03-04
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2020-02-04
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan