Ekonomiassistent i centrala Göteborg Januari-Mars 2019

Om tjänsten

För föräldraledighet söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra hos vår internationellt belägna kund under Januari-Mars 2019. Detta är tjänsten för dig som har erfarenhet av ekonomi och vill bygga vidare på din erfarenhet. Ser du dig själv som en noggrann, självgående och snabblärd person? Då kan detta vara ett perfekt uppdrag för dig!

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner och arbeta 75-100% hos vår internationella kund i Göteborg.

Om företaget

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare och kunder. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ansvara för leverantörsreskontra samt vara behjälplig för kundreskontra. Tjänsten kräver hög struktur, noggrannhet och ansvarstagande. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar:

  • Skanning och registrering av ankommande leverantörsfakturor i affärssystemet Jeeves
  • Kontering samt styrning av fakturor
  • Kundfakturering
  • Hantering av inbetalningar från kunder
  • Hantering av flextider i flera av företagets affärsystem
  • Övrigt förekommande administration

Kvalifikationer

Vi söker dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter inom ekonomi tidigare. Utbildning på gymnasie-/högskolenivå inom ekonomi är meriterande men inget krav.

För att trivas i rollen tror vi att du är en nyfiken och ansvarstagande person som gillar att sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Du lär dig snabbt men är framförallt strukturerad, noggrann och genomför alltid dina arbetsuppgifter på korrekt sätt. För att passa i rollen som ekonomiassistent tror vi att du kan planera, prioritera och koordinera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är inte rädd för att fråga någon av dina nya kollegor om hjälp och är flexibel och nyfiken att ta dig an nya arbetsuppgifter vid behov.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska samt god datorvana.

Övrigt

Start: Upplärning önskas ske from. 17/12.
Arbetstid: Måndag- Fredag.
Placering: Göteborg
Anställning: 75%-100% Visstidsanställning med chans till förlängning.

Vi genomför personlighets- och kunskapstester samt bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag på kfx.se!
Vid frågor kontakta Paula Jansson på 031-711 98 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan