EAB Norrland söker en engagerad Ledare till Portavdelningen

Om tjänsten

Är du en lagspelare med ledaregenskaper som gillar att få ihop många lösa trådar till en bra helhet?
Då tycker vi att du skall kontakta oss eller skicka din ansökan redan idag – vi behöver DIG!

Vi behöver nu förstärka organisationen med en Ledare för området Port.
Vi erbjuder Dig ett varierande och ansvarsfullt arbete i ett tryggt och framåt familjeföretag med platt organisation där det är nära mellan ord och handling.

Om företaget

EAB Norrland AB är ett, till merparten familjeägt, bolag grundat 1986. Företaget har sitt kontor i Timrå, och är verksamt i hela Norrland. Den starka kompetensen, många års erfarenhet samt hållbara produkter och konstruktioner, har gjort företaget till en stark aktör inom sina tre affärsområden portar, lagerinredning och stålbyggnader,
EAB affärsidé är att med glödande engagemang och entreprenörsanda sälja, montera och serva lagerinredning, portar och stålbyggnader anpassade efter kundernas specifika behov och med en erkänt hög kvalitet. Att vara en omtyckt arbetsplats som attraherar engagerade och kompetenta medarbetare och att ha roligt på jobbet är andra mål vi arbetar mot.

Arbetsuppgifter

Du har det övergripande ansvaret för avdelningens arbete vilket inkluderar försäljning, montageplanering, montage, dokumentation mm. Till din hjälp finns i huset en väl inarbetad grupp montörer, servicepersonal samt en administratör. Utöver det finns ett väl inarbetat och etablerat samarbete med några av marknadens starkaste varumärken vilket ger oss bra förutsättningar att fortsätta utvecklas inom våra segment.

Din roll innebär en stor del försäljningsorienterade frågor och kundkontakter men också att vara en tydlig och engagerad ledare för de personer som arbetar på avdelningen.

Kvalifikationer

Du är en orädd självstartare som ser möjligheter och motiveras av att sätta tydliga och höga mål för dig och arbetslaget att arbeta mot. Vidare motiveras du av att ta egna initiativ, är handlingskraftig samt trivs med eget ansvar.

Viktigt för rollen är att du genuint gillar kundmötet och har förmågan att skapa långsiktiga samt hållbara relationer och hittar lösningar som skapar mervärden. Vi tror att du har erfarenhet av ledarskap och försäljning i någon form och är nyfiken på att anta en ny utmaning i en kreativ och inspirerande miljö. Självklart har du förmågan att skapa en god teamkänsla omkring dig och trivs i en ledande roll där du får hjälpa människor att utvecklas.

Du är i grunden en praktisk person som trivs med rörelse och variation i ditt arbete.

B-körkort är ett krav. Basen och tjänstestället är Terminalvägen 17, Timrå, men resor förekommer.

Övrigt

Tjänsten är tillsvidare på heltid.

För närmare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linda Sandwall på KFX HR- partner, 070- 663 19 89.

Sökande till denna tjänst kan komma att genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 22/9 2019.

Company logotype
  • Sundsvall
  • Ansök senast 2019-09-22
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Försäljning/Affärsutveckling
  • Inkommet: 2019-09-03
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan