Customer representative med intresse för att utvecklas hos Hörby Bruk

Om företaget

Hörby Bruk är ett välkänt varumärke och vi är sedan många år tillbaka marknadsledande på skottkärror i Sverige. Vi är också en ledande producent i Norden på lekredskap för den privata trädgården. Och flera av våra produkter har genom åren blivit välkända klassiker. En anledning till detta är att vi konsekvent kombinerar lång svensk hantverkstradition med modern teknik i vår produktion. Resultatet är en unik kvalitet och ergonomi som inte bara syns utan som också upplevs, år efter år, från generation till generation. Vi är stolta över att föra svensk hantverkstradition vidare in i framtiden.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en kundfokuserad Customer representative, som trivs i en varierande roll med att bygga långsiktiga kundrelationer ute hos våra återförsäljare. Dina främsta ansvarsområden kommer att vara:

  • Besök av våra återförsäljare som är stormarknader inom byggvaruhus, järn- och byggfackhandel i hela Sverige.
  • Produktutbildning, teknisk support till våra kunder.
  • Bygga upp exponering hos våra kunder.
  • Deltaga på mässor.
  • Placeringsort är Hörby där tiden spenderas då man inte är ute på fält. Här stöttar man även innesälj, med sådant som kampanjförberedelse, prishantering i affärsystem m.m.

Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att assistera Key Account Manager med offertskrivning och offertuppföljning, att skapa, hantera och uppdatera data i affärssystemet Monitor samt övrigt förekommande administrativt arbete. I den här rollen får man räkna med 40-60 övernattningar per år, då du kommer att vara ute hos våra återförsäljare i hela Sverige. Det finns stora möjligheter till utveckling inom försäljning här hos oss på Hörby Bruk och vi ser dig som en långsiktig rekrytering.

Kvalifikationer

Du har minst ett par års erfarenhet av en liknande roll. Du har en utbildning på lägst gymnasienivå. Du har god IT-kompetens och är en van användare av Excel och övriga Officepaketet. Du är flytande i svenska i både tal och skrift och behärskar även engelska på en god nivå.

Som person är du prestigelös, självgående och proaktiv och tar dig an utmaningar med en positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder och återförsäljare. Du har vidare ett gott sinne för administration, arbetar strukturerat framåt, är van vid att prioritera i ditt arbete. Du tycker om att bli utmanad och har lätt att lära nytt, tänka om och ändra riktning när det krävs. Du trivs i en omväxlande roll med flera bollar i luften samtidigt, med många kontaktytor både internt och externt och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det krävs.

Övrigt

Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200.

Tillträde: Augusti 2017, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Typ av anställning: Tillsvidare på Heltid, med provanställning på 6 månader.

Välkommen in med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan