Business Coordinator/Administratör sökes till Alumni i Stockholm!

Om tjänsten

Är du intresserad av att arbeta med administration och rekrytering i ett härligt team hos en av våra kunder i centrala Stockholm? Vi söker just nu en Business Coordinator/Administratör till ett spännande uppdrag hos ett framgångsrikt bolag inom ledarskap och kompetensförsörjning. Uppdraget förväntas starta under november 2019 och kommer löpa minst fram till juni 2020 och du blir anställd som konsult via KFX HR-partner. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om företaget

Alumni är en marknadsledande och innovativ konsultfirma med tjänster inom ledarutveckling och Executive Search (chefsrekrytering) i Norden, med sex kontor i fyra länder. Alumni har funnits på marknaden i snart 30 år och har ett väletablerat nätverk i toppen av Sveriges näringsliv där de arbetar med klienter inom olika branscher, såväl i den privata som den offentliga sektorn. För Alumnis klienter är det viktigt att alltid hålla en hög standard genom hela processen och ställer därför krav på noggrannhet, professionalitet och kvalitet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Business Coordinator/Administratör kommer du att ha en bred roll som bl.a. innefattar traditionella administrativa sysslor som att uppdatera och lägga in uppgifter i affärssystem och hantera dokument. Du kommer att vara en viktig del av rekryteringsprocessen, där du t.ex. arbetar med att lägga ut annonser, boka tid för intervjuer, hantera bakgrundskontroller och förbereda kandidatpresentationer. Det ingår även att dela och sprida annonser digitalt samt att korrekturläsa annonser och presentationer. Du ingår i ett team av åtta som finns placerade i Stockholm och Göteborg. Vidare innebär tjänsten mycket kommunikation både internt och externt samt andra administrativa uppgifter som kan tillkomma efter behov. Syftet med rollen är att säkerställa en hög effektivitet och smidighet i Alumnis rekryteringsprocesser, samt att det Alumni levererar till sina kunder är av högsta kvalitet.

Kvalifikationer

För att vara kvalificerad för denna roll har du:

  • Ett intresse för administration och har gärna ett par års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll med flera kravställare
  • God administrativ förmåga och stor noggrannhet
  • Kunskap och erfarenhet av att arbeta med Powerpoint och Word, samt gärna duktig på Excel
  • Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift
  • Erfarenhet av mycket intern och extern kontakt via telefon och mail

För tjänsten är det viktigt att du är van vid ett högt tempo och kan klara deadlines för att gruppen skall kunna leverera i tid. Vi söker dig som har bra prioriteringsförmåga, struktur och hög nivå av noggrannhet.

För att lyckas i rollen är du självständig i ditt arbete, representativ och har ett servicetänk. Det är också viktigt att du är kommunikativ och klarar av att läsa och skriva på en professionell nivå, både på svenska och engelska.

Övrigt

Uppdraget är ett samarbete mellan KFX HR-partner och Alumni. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till KFX och ansvarig rekryterare Caroline Dunvret på 08-663 99 00 eller caroline.dunvret@kfx.se.

Observera att vi på slutvald kandidat kommer att göra en bakgrundskontroll.

Välkommen in med din ansökan!

Company logotype
  • Stockholm
  • Ansök senast 2019-12-01
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2019-10-29
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan