Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Teamchef till ny Ekonomifunktion!

Om tjänsten

Vill du vara med och bygga upp en ny ekonomifunktion? Är du ekonom i grunden och har erfarenhet av personalansvar? Hedin Bil står inför en stor förändring. De inrättar och bygger upp ett helt nytt Transactions Shared Service Center för Kund- och Leverantörsreskontran. Organisationen växer och då dessa transaktioner berör hela verksamheten inrättar de en ny roll med fokus på dessa processer och medarbetare! Vill du vara med och utforma en ny roll? Vill du ha personalansvar för 10 ekonomiassistenter och vara med och driva centret framåt? Då kan du vara Hedin Bils nya Transaction Team Manager!

I den här rekryteringen har Hedin Bil valt att samarbeta med oss på KFX HR-partner. Du kommer att bli tillsvidareanställd hos I.A. Hedin Bil AB.

Om företaget

Hedin Bil är ett familjeföretag grundat 1985 av pappa Ingemar och sonen Anders Hedin. Koncernen driver 88 anläggningar och är återförsäljare av 30 varumärken i Sverige och Norge. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2,600 medarbetare och en beräknad försäljning av 75,000 fordon per år. Hedin Bil-koncernen ingår i Anders Hedin Invest -koncernen tillsammans med Klintberg & Waykoncernen, Mabi Rent-koncernen, Car to Go Sweden AB, Hedin IT AB, I. A Hedin Fastighet AB samt Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest AB är även delägare i Lasingoo Sverige AB. Koncernens totala årsomsättning beräknas uppnå 21 miljarder kronor och sysselsätta 3,300 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi en person som skall vara med och leda Hedin Bil Finance fortsatta förändringsresa med ansvar för att bygga och utveckla ett Transactions Shared Service Center inom leverantör- och kundreskontra för flera svenska bilbolag inom koncernen. Detta är en nyckelposition i organisationen med övergripande syfte att säkerställa att dessa stora transaktionsflöden sker med hög grad av kvalitet, servicenivå och effektivitet. Du ansvarar för att utveckla och säkerställa kvalitativa och effektiva rutiner och processer inom området. Detta innefattar även ett ägarskap för tillhörande IT-system, bla scanning av leverantörsfakturor.

Du leder, motiverar och utvecklar medarbetarna inom den egna organisationen och du säkerställer en god samverkan och kommunikation med intressenter runtom i koncernen. Du rapporterar till Ekonomichefen.

Övergripande ansvar över:

  • Bygga upp ekonomifunktionen/Shared Service Center för leverantörs- och kundreskontra
  • Leverantörs- och kundbetalningar
  • Rutiner för påminnelsehantering
  • Avstämningar vid bokslut (månad, kvartal, år)
  • Driva den dagliga verksamheten
  • Vara bollplank och coacha verksamheten i frågor rörande rutiner och processer
  • Driva, koordinera och utveckla rutiner och processer
  • Säkerställa att gruppen arbetar mot deadlines
  • Personalansvar för ca 10 personer
  • Förvaltning samt utveckling av system hänförliga till dessa flöden

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på Intern kontroll och personalledning. För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat på några av de större revisionsbolagen alternativt ett större företag, samt är van att driva och utveckla processer. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Det är viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.

För att passa som Transaction Team Manager ser vi att:

  • Du är utvecklingsinriktad person som trivs med att arbeta i en dynamisk organisation
  • Du har en god strategisk och analytisk förmåga i kombination med noggrannhet och en förmåga att skapa struktur
  • Som ledare är du en kulturbärare och en förebild. Du har ett coachande förhållningssätt och en god förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom andra
  • Du bygger förtroende och skapar förankring genom samarbete och delaktighet.
  • Som ledare är du prestigelös och coachande.
  • Det är inte viktigt för dig att vara chefen på avdelningen, utan på ett naturligt sätt är du ledaren som medarbetarna känner att de kan gå till och be om hjälp, tips och råd. Du inger förtroende och tillit, vilket du värderar högt och gärna ger vidare till dina medarbetare.
  • Vidare så har du en naturlig förmåga att se helheten och kan prioritera och genomföra

Övrigt

Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtbolag. Sysselsättningsgraden är på heltid och tillsvidare, med en provanställning på 6 månader.
Tjänsten som Transaction Team Manager ska tillsättas snarast, enligt överrenskommelse.

Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan