Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra i Solna

Om tjänsten

För konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning söker vi nu dig med 1-2 års erfarenhet av reskontra! Välkommen till en arbetsplats med engagerade kollegor, bra sammanhållning och där du som individ har möjlighet att vara med och påverka. Hos vår kund värderas ditt driv och vi söker dig som är likasinnad!

Kunden sitter i Västra Skogen och dina arbetstider är 8.00 – 17.00. Du arbetar på en ekonomiavdelning med ca 20 kollegor. Start för tjänsten är omgående.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra och din huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

  • Hantering av leverantörs- och inköpsfakturor
  • Återkoppling till leverantörer och organisation
  • Upplägg av leverantörer
  • Rejecthantering och påminnelsehantering av leverantörsfakturor
  • Utredningsarbete för kund- och leverantörsreskontra
  • Kravhantering
  • Kundfakturering
  • Kontoavstämningar för kund- och leverantörsreskontra
  • Månads- och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontra
  • Upplägg av nya kunder samt kreditberedning

Utöver dina dagliga arbetsuppgifter är du med och driver projekt och bidrar till nytänk och effektivisering på arbetsplatsen och i gruppen.

Kvalifikationer

  • Universitet, högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi
  • 1-2 års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra
  • Goda kunskaper i Excel och med fördel erfarenhet av Agresso

För att axla denna roll på bäst sätt tror vi att du är en person med engagemang, driv och en positiv inställning. Du drivs av utmaningar, tycker om att komma med förslag, idéer och vill vara med och påverka. Som ekonomiassistent förutsätter vi även att du är strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta mot deadlines. Hos vår kund samarbetar kollegorna med varandra och tillsammans når ni företagets uppsatta mål. Vi söker därför dig som är kommunikativ, hjälpsam och som trivs i att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Övrigt

Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna. KFX HR-partners fokus har alltid varit på att bygga långvariga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon utan hänvisar dig till att söka tjänsten via vår hemsida. Har du frågor om tjänsten eller processen? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00 eller maila rekrytering.stockholm@kfx.se och specificera tjänst och fråga i ditt mail. Vi arbetar med löpande urval, sök därför tjänsten redan idag!

Välkommen in med din ansökan!

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan