Chef Regional Säljsupport Ahlsell- Sundsvall

Om tjänsten

Vi vill nu ta nästa steg i vår satsning och söker därför en person som skall leda arbetet inom avdelningen Regional Säljsupport. Då det är en ny tjänst inom regionen har du nu chansen att få vara med från början och sätta din prägel på tjänsten. Är du handlingskraftig, initiativrik och sugen på en ny utmaning kan detta vara tjänsten för dig.

Om företaget

Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, verktyg samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning.
Vi omsätter drygt 26 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
Vi söker dig som vill vara med och ta Ahlsell till nästa nivå. För att klara det behöver vi medarbetare som vill vara med och bidra med sina kunskaper och med sitt engagemang. Ahlsell handlar om människor, människor som trivs i sin roll och vill göra det där lilla extra. Vi tror att det är den inställningen som får kunden att komma tillbaka till oss gång efter gång.

Arbetsuppgifter

Som Chef för Regional säljsupport (RSS) leder och planerar du arbetet för avdelningen Regional Säljsupport som består av ca fem medarbetare. Distriktet omfattar Sundsvall, Gävle, Borlänge och Örnsköldsvik. Du samverkar med regionchef, försäljningschefer, butikschefer och säljare samt deltar i möten med övriga chefer för RSS i syfte att utveckla säljsupporten. RSS uppgift är att stödja säljorganisationen med tjänster för att bidra till effektivt säljarbete och ökad servicegrad såväl internt som externt. Genom god insikt i våra säljprocesser utgör RSS en viktig servicefunktion för säljare, säljledare och försäljningschefer. Du har också en controllerfunktion för regionens omkostnader och verksamhetsplan samt stödjer regionchefen i regionens lönerevision. Som ledare blir det också viktigt för dig att utveckla, inspirera och kommunicera med dina medarbetare.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du kommer från en bransch inom försäljning alternativt IT och har en ekonomisk bakgrund/ utbildning. Då du kommer att arbeta i flera olika och komplexa affärssystem är det meriterande om du har goda erfarenheter från varierande affärssystem och god systemkunskap. Det är meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet från personalledarrollen. Vidare är det önskvärt med god ekonomisk förståelse eftersom du kommer arbeta en hel del med uppföljning och analysarbete.
Då du kommer att ha mycket interna kontakter är din kommunikations- och samarbetsförmåga viktig. Vidare är egenskaper såsom målmedveten, initiativrik och mod viktiga karaktärsdrag. Du trivs allra bäst då du får arbeta med kreativ problemlösning och frihet under ansvar. Självklart drivs du också av att entusiasmera och coacha dina medarbetare samt är en handlingskraftig och lösningsorienterad person.

Övrigt

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Nyberg på KFX HR- partner 060- 15 46 00.
Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest och bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Dock senast 27 oktober 2017.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan