KFX Portalen
Som ambulerande konsult är du skyldig att alltid finnas tillgänglig på telefon vardagar kl. 06:00 – 12:00. Om du inte svarar i din telefon under dessa tider riskerar du löneavdrag.
Om du arbetar som ambulerande konsult är det av största vikt att vi får tag i dig redan på morgonen när kunderna ringer och behöver akut hjälp. Även om du redan är uppbokad på ett uppdrag kan vi behöva nå dig för att göra ändringar eller ombokningar. Du måste därför alltid finnas tillgänglig på din mobiltelefon kl. 06:00 – 12:00. Om du vet att du kan befinna dig på någon plats där du inte kan nås på din mobiltelefon vill vi att du lämnar ett annat telefonnummer till oss, så att vi alltid kan nå dig.
Det är också mycket viktigt att du infinner dig punktligt till det uppdrag du ska ut på. Har du till exempel ett uppdrag i en telefonväxel/reception som öppnar kl08:00 behöver du vara på plats senast 07:50.
Arbetstid
Huvudregeln är att din arbetsdag följer samma arbetstider som för de anställda hos kundföretaget. Avvikelser kan dock förekomma om du till exempel arbetar deltid.
Övertid
Övertidsersättning ges för arbetad tid efter ordinarie arbetstid. Du måste ha arbetat de timmar som utgör kundföretagets ordinarie arbetstid innan övertidsersättning ges. Övertid betalas endast för fulla halvtimmar.
OBS! Övertid måste alltid vara beordrad av kunden. Det är inte tillåtet att arbeta in lunchen för att på så sätt få övertid.