Sveriges bästa företagsbloggar 2018

VD-assistent till affärsflygsoperatör på Landvetter

Om tjänsten

Vill du arbeta på en familjär arbetsplats där dina främsta arbetsuppgifter är att stötta VD och ansvara för företagets kontorsmiljö? Är du öppen och prestigelös och trivs i en roll där du får ge service till såväl kollegor som kunder? Finns du tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!

Affärsflygsoperatören European Flight Service har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Alla frågor rörande tjänsten, processen eller liknande hänvisas endast till ansvarig rekryterare hos KFX HR-partner. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund. Det finns goda möjligheter att gå över i en anställning hos European Flight Service.

Om företaget

EFS, European Flight Service är en svensk affärsflygoperatör med hela världen som servicefält för sin flexibla och moderna flygplansflotta. EFS har sin bas på Landvetter utanför Göteborg men finns också representerade på flygplatserna i Stockholm och London.
EFS kontor är beläget vid Landvetter flygplats.

Arbetsuppgifter

  • I rollen som VD-assistent blir dina främsta arbetsuppgifter är att stötta företagets VD i det dagliga arbetet samt ansvara för företagets kontorsmiljö.
  • Ansvara för att ta emot meddelanden samt författa mail och brev
  • Ansvara för VDs agenda
  • Ta emot besökare och ansvara för att allmänna utrymmen är snygga och representativa
  • Hantering av utgående- och ingående post.
  • Beställning av kontorsmatreal, frukost, blommor, fikabröd samt vara kontakt med leverantörer tex. städbolag
  • Förbereda och översätta dokument från engelska till svenska
  • Hantera företagets kundfakturering, reseräkningar samt kvitton
  • Övrigt förekommande administration

Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, för oss är det viktigt att du är en självgående och positiv person som är öppen för att hjälpa till där det behövs. Du har ett representativt uppträdande och en vilja att ge VD, interna kollegor samt företagets kunder ett professionellt och bra bemötande i alla lägen.
Förutom att du är en representativ person som trivs med att ge service är det också viktigt att du har ett proaktivt förhållningssätt för att underlätta VDns och dina kollegors vardag. Du trivs i en roll där du får strukturera ditt och andras arbete och ser inga problem när oväntade arbetsuppgifter behöver lösas med kort framförhållning. Du lockas av ett arbete där en stor del handlar om att ha ordning och reda, såväl på papper, fysiska kalendrar som i kontorsmiljön.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieexamen samt vara mycket bekväm i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat med fakturering eller liknande ekonomirelaterade uppgifter.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan