Säljare av yrkeskläder och personlig skyddsutrustning på Sveriges bästa arena – Borlänge

Om tjänsten

Ahlsell är en av Sveriges ledande leverantörer av personligt skydd och yrkeskläder och vi tar nu nästa steg i vår satsning. Vi söker därför en sortimentansvarig till vår PSU- avdelning.
Har du erfarenhet av personlig skyddsutrustning, B2B och butiksarbete? Är du en teamspelare som älskar försäljning, kundvård och att utveckla affärer? Då ska du söka denna tjänst!

Om företaget

Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, verktyg samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning.
Vi omsätter drygt 26 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
När individen växer utvecklas organisationen. Som arbetsgivare vill vi se till att du har rätt förutsättningar för att göra goda prestationer.
Och just det, visste du att vi också har Sveriges största säljkår, Sveriges mest besökta webshop och en logistik i världsklass?
För mer information gå till www.ahlsell.com

Arbetsuppgifter

I rollen som sortimentsansvarig för PSU- sortimentet ansvarar du för att leda och utveckla avdelningen till Sveriges bästa PSU- avdelning. Du ansvarar för avdelningens dagliga drift vad gäller försäljning och kundmöte. Du ansvarar även för det visuella uttrycket på avdelningen.
Du har ett resultat- och försäljningsansvar för ditt sortiment. Du kommer därmed att vara delaktig i processen att ta fram avtal och offerter till Ahlsells kunder och ansvara för att butikens produktsortiment är uppdaterat.

Kvalifikationer

Vi söker dig som vill vara med och ta Ahlsell till nästa nivå. För att klara det behöver vi medarbetare som tycker om utmaningar och vill bidra med sina kunskaper och med sitt engagemang. Ahlsellkulturen handlar om människor, människor som trivs i sin roll och vill göra det där lilla extra. Vi tror att det är den inställningen som får kunden att komma tillbaka till oss gång efter gång.

Vi tror att du har:

  • god produktkunskap inom personligt skydd (yrkeskläder, skydd och skyddsskor)
  • erfarenhet av att ha arbetat i butik med det visuella uttrycket (butikskommunikatör eller visual merchandiser)
  • erfarenhet av att läsa nyckeltal och rapporter samt förstå hur man kan arbeta för att förbättra dem.

Som person är du ansvarsfull, öppen och enkel. Du är affärsinriktad och skicklig på att bygga kundrelationer på ett professionellt sätt. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.

Övrigt

Tjänsten är på heltid med provtjänstgöring. Dina arbetstider kommer at vara 07-16. Vi ser gärna att du kan påbörja tjänsten snarast, enligt överenskommelse.
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Nyberg på KFX HR- partner 060- 15 46 00.
Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest och bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Dock senast 29 oktober.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan