Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Relationsskapande Account Manager till vår kund i Solna

Om tjänsten

För vår kund, ett internationellt företag i Solna, söker vi nu dig som vill arbeta som Account Manager! Vi söker dig som har viss erfarenhet av att arbeta som innesäljare och som motiveras av att skapa relationer och utvecklas ytterligare inom försäljning. Söker du en arbetsplats som präglas av teamkänsla och kreativitet? Har du dessutom ambitionen att kliva in i ett tryggt och internationellt företag, med goda möjligheter att utvecklas? Då kan detta vara tjänsten för just dig!

Om företaget

Vår kund är en internationell aktör och ledande inom sin bransch. I denna tjänst kommer du initialt att vara anställd som konsult hos oss på KFX HR-parnter, men med möjligheter till överrekrytering hos vår kund.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Account Manager hos vår kund jobbar du som innesäljare. Tillsammans med dina 20 kollegor i teamet, ansvarar du för en andel av företagets befintliga kunder. Du följer upp dina specifika kunder regelbundet och strävar kontinuerligt efter att öka försäljningen och erbjuda dina kunder ett brett spektra av företagets produkter. Telefonen är ditt främsta verktyg och din nyfikenhet, ditt tålamod och din kreativitet, är det som driver dig framåt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i:

  • Ta kontakt med och följa upp din befintliga kundstock regelbundet
  • Analysera statistik för dina kunder för att bredda affärerna
  • Periodvis arbeta med nykundsförsäljning

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Account Manager hos vår kund är du en relationsskapande säljare med god kommunikativ förmåga. Du har tidigare erfarenhet av försäljning via telefon och har i en liknande roll fått möjligheten att bygga upp din unika kompetens inom försäljning! Du är van att anpassa din retorik efter kundens behov och du drivs att att hitta den bästa lösningen och se kunden nöjd. Utöver detta är du van att arbeta målstyrt och motiveras av att ro i land med din försäljning. Som person är du självgående, ansvarstagande och analytiskt lagd.

Krav för tjänsten är att du har:

  • Erfarenhet av försäljning via telefon
  • Goda kunskaper inom Officepaketet och generell IT-mognad
  • Goda kunskaper i det svenska och det engelska språket i tal och skrift

Övrigt

Detta är en tjänst på heltid med start så snart som möjligt! Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund, på deras kontor i Solna. Som konsult hos KFX HR-partner har du en dedikerad konsultchef som följer upp både dig och kunden kontinuerligt. Vår kund håller i en generös introduktion för nyanställda och du kommer att erbjudas en cirka 2 veckor lång utbildning när du börjar. Är tjänsten fortsatt intressant för dig? Skicka in din ansökan idag!

Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan