Reklamationshandläggare

Om tjänsten

Är du bra på att möta utmanande kunder? Trivs du i högt tempo och sporras du av tanken att vända en missnöjd kund till en nöjd kund? Då har vi jobbet för dig! För vår kunds räkning söker vi nu en Reklamationshandläggare med placering hos vårt kundföretag, flygbolaget BRA i Malmö. Uppdraget är på heltid på företagets Customer Relations avdelning.
Du kommer att vara anställd som resurskonsult av KFX-HR Partner och uthyrd tillsvidare till flygbolaget BRA.

Om företaget

KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta att via telefon, e-post och brev ta emot och hantera kundreklamationer. Du har ansvar för att administrera hela ärendet från ax till limpa, allt ifrån att registrera ärendet i CRM till att besvara kunden. Med stöd i förordningar och regelverk skall enskilda kundärenden självständigt bedömmas och besvaras. Uppdraget som tillhör företagets Customer Relation avdelning är en del av en större kundserviceavdelning. Främst kommer du att arbeta tätt med två till tre andra kollegor när det gäller reklamationsärenden men även nära resten av kundserviceavdelningen.

Kvalifikationer

Som person är du en utåtriktad problemlösare med en gedigen erfarenhet av kundservice. Har en empatisk och kommunikativ förmåga och är väldigt självgående och snabblärd. Du har lätt för att skapa förtroende, är ansvarstagande och har vana av att arbeta med utmanande kunder.
Då tjänsten innehåller ett stort antal kundkontakter, förväntar vi oss att du är strukturerad, ordningsam samt har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Tidigare erfarenhet inom kundservice är ett krav och erfarenhet inom flygbranschen är en merit. Du som söker har 3-årig gymnasieutbildning, god vana i Officepaketet och ett stort intresse för att hjälpa kunder. Du är flytande i svenska och engelska och kan obehindrat utrycka dig professionellt i tal och skrift. Det är meriterande med kunskaper i systemet Amadeus.

Övrigt

Är detta rätt utmaning för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Då behovet är omgående är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor kontakta Kevin Brandt Leander på 040-120200.

Sökord: Resesäljare, Amadeus, Resebyrå, Flygbolag, Kundtjänst, Reklamationer, Handläggare, Adminstratör

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan