Receptionist på heltid till Egmont i Solna

Om tjänsten

Reception / Service / Administration / Telefon / Media / Kontor

I samarbete med vår kund Egmont söker vi nu en trevlig receptionist med stort fokus på att leverera förstklassig service. Detta är tjänsten för dig som letar efter ett varierande arbete i en spännande bransch!

Om företaget

Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 000 medarbetare varav 300 på deras kontor i Sverige. De står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Egmonts medievärld spänner över film, tv, biografer, tidningar, böcker, streamingtjänster, utbildningsmaterial, spelkonsoler och ett brett utbud av digitala kommunikationskanaler, appar och spel.

Läs mer på www.egmont.com/se/

Arbetsuppgifter

Som receptionist fyller du en viktig funktion och har en central roll med mycket kontakter både utåt mot kund och internt inom företaget. Tjänsten som receptionist hos Egmont innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer i en reception. Dina dagar består exempelvis av att:

  • Ansvara för telefon och växel
  • Ta emot besökare och hänvisa dem rätt
  • Ha övergripande ansvar för receptionen och att internservice fungerar
  • Göra beställningar av luncher och fika
  • Sköta kontakten med leverantörer
  • Kontera fakturor
  • Vara behjälplig och ha ansvar för bokningar av konferensrum och poolbilar
  • Vara behjälplig gällande telefoni samt starta och avsluta abonnemang
  • Vid behov hjälpa till och delta vid företagsevent
  • Sköta övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare serviceerfarenhet och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har även goda datorkunskaper samt teknikkunskaper och har tidigare arbetat med Office-paketet. Krav för tjänsten är även B-körkort.

För att passa i rollen har du hög social kompetens, är utåtriktad, stresstålig och trevlig. Du har även skinn på näsan när det behövs. Vidare är det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ordningsam, prestigelös och flexibel. Vi ser även att du är lösningsorienterad och inte är rädd att söka information på egen hand.

Övrigt

Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Start för tjänsten är slutet av september och arbetstiderna är måndag – fredag kl. 8.00 -17.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos Egmont i Arenastaden, Solna.

Alla frågor kring tjänsten hänvisas till KFX HR-partner och ansvarig rekryterare William Ericson på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan