Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Receptionist på heltid centralt i Stockholm

Om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en flexibel och servicemedveten receptionist. Hos vår kund erbjuds du en central och viktig roll på ett välkomnande kontor med trevliga kollegor!

Om företaget

Kunden är ett internationellt och stabilt rekryteringsbolag inom Executive Search. De sitter i ljusa lokaler och du arbetar med ca 10 kollegor på kontoret i Stockholm och har ytterligare 10 kollegor på Malmökontoret.

Start för tjänsten är i juni månad och arbetstiderna är 8.30 – 17.00.

Arbetsuppgifter

Som receptionist har du en rörlig roll med fokus på service och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Att ta emot, välkomna och hänvisa besökare rätt
  • Att besvara inkommande samtal i växel för kontoren i Stockholm och Malmö
  • Hantering av post, paket och bud
  • Övergripande ansvar för förberedelser av material/dokumentation och iordningställande inför möten
  • Ansvar för inköp av kontorsmaterial, luncher och övrig förtäring
  • Att se till att lokaler, konferensrum och öppna ytor ser representativa ut
  • Enklare IT-support
  • Övrig kontorsadministration

Kvalifikationer

Hos vår kund är din personlighet och inställning avgörande för rollen. Vi söker dig med känsla för service och som tycker om att göra det lilla extra för de runt omkring dig. I din roll hanterar du konfidentiell och känslig information och vi ser därför att du är en smidig och diskret person som är trygg i dig själv. Vidare är du duktig på att hantera olika typer av människor och du bemöter samtliga på ett trevligt och respektfullt sätt. I ditt arbete är du lösningsorienterad, initiativtagande och du arbetar proaktivt. Hos vår kund hjälps kollegor åt och vi söker dig med en prestigelös och flexibel inställning. Det kan även vara toppar och dalar i arbetet, vilket ställer krav på att du som person kan hantera ett växlande arbetstempo.

För att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av serviceyrket. I din roll har du stora kontaktytor internt och externt på såväl svenska som engelska och krav för tjänsten är därför att du talar och skriver flytande på svenska och engelska. Du har även goda kunskaper inom Officepaketet och god teknisk förståelse.

Övrigt

Detta är en direktrekrytering till vår kund med kontor centralt i Stockholm. Samtliga frågor kring rekryteringsprocessen och tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00. Du kan även maila din fråga till rekrytering.stockholm@kfx.se, specificera i ditt mail vilken tjänst du söker. Observera att vi pga. GDPR ej tar emot ansökningar via mail eller telefon, vi hänvisar dig till att söka tjänsten via vår hemsida.

I denna rekryteringsprocess kommer vi på slutvald kandidat genomföra en bakgrundskontroll.

Välkommen in med din ansökan!

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan