Kontorsassistent till affärsflygsoperatör på Landvetter

Om tjänsten

Vill du arbeta på en familjär arbetsplats där du är ansvarig över att skapa en trevlig kontorsmiljö och stötta företagets VD med enklare administration? Är du öppen och prestigelös och trivs på en lugn arbetsplats där du får ge service till såväl kollegor som kunder? Då kan du vara den vi söker till vår kund European Flight Service (EFS)!

Affärsflygsoperatören EFS har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Alla frågor rörande tjänsten hänvisas direkt till KFX HR-partner.

Om oss

EFS, European Flight Service är en svensk affärsflygoperatör med hela världen som servicefält för sin flexibla och moderna flygplansflotta. EFS har sin bas på Landvetter utanför Göteborg men finns också representerade på flygplatserna i Stockholm och London.

EFS kontor är beläget vid Landvetter flygplats. Parkeringsmöjligheter finns.

Arbetsuppgifter

  • I rollen som kontorsassistent blir dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för företagets kontorsmiljö samt att stötta företagets VD administrativt.
  • Ansvara för att ta emot meddelanden samt författa mail och brev
  • Ta emot besökare och ansvara för att allmänna utrymmen är snygga och representativa
  • Hantering av utgående- och ingående post.
  • Beställning av kontorsmaterial, frukost, blommor, fikabröd samt vara kontakt med leverantörer tex. städbolag
  • Vara behjälplig med enklare ekonomiska uppgifter så som reseräkningar, kvittohantering mm.
  • Övrig förekommande administration

Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, för oss är det viktigt att du är en trygg och positiv person som är öppen för att hjälpa till där det behövs. Du trivs i en lugnare kontorsmiljö och har en vilja att ge VD, interna kollegor samt företagets kunder ett professionellt och bra bemötande i alla lägen.

Förutom att du trivs med att ge service är det också viktigt att du har ett proaktivt förhållningssätt för att underlätta VDns och dina kollegors vardag. Du trivs i en roll där du får strukturera ditt och andras arbete och ser inga problem när oväntade arbetsuppgifter behöver lösas med kort framförhållning. Du lockas av ett arbete där en stor del handlar om att skapa en trevlig arbetsmiljö: i lunchrummet, konferensen och i övriga delar av kontoret.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieexamen samt vara mycket bekväm i tal och skrift på svenska och engelska.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17. Arbetet sker på kontoret på Landvetter.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Company logotype
  • Göteborg
  • Ansök senast 2021-09-26
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2021-08-25
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan