Intertek söker certifieringshandläggare

Om tjänsten

Är du en administrativt vass person som trivs i en roll där noggrannhet och struktur är viktigt? Drivs du av att producera och leverera med kvalitet? För Interteks räkning söker vi nu en certifieringshandläggare med känsla för service!

Om företaget

Intertek hjälper kunder att se till att deras processer, produkter och system är säkra och håller den kvalitet som både myndigheter och kunder världen över förväntar sig. Intertek inspekterar laster och fabriker, testar och certifierar allt från leksaker till medicinteknik, granskar underleverantörer, certifierar ledninssystem, analyserar livsmedel, oljeprodukter och kemikalier och utvärderar batterilösningar för elfordon. Du kommer att vara stationerad på Interteks kontor i Kista.

Arbetsuppgifter

I rollen som certifieringshandläggare kommer du att hålla reda på och tillämpa de regler som gäller för Interteks olika produktcertifieringsmärken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i följande:

  • Granska dokument för att säkerställa att de uppfyller kraven för att kunna ställa ut certifikat
  • Uppdatera databaser med information och ladda upp dokument
  • Besvara frågor från kunder gällande certifieringar, huvudsakligen per mail men även telefon
  • Handläggning av ändringar, så som flytt av produktion, hävningar, ändring av Licensägare m.m
  • Skicka ut information till kunder och följa upp att kunder uppfyller regler

Du kommer att arbeta med både externa kunder och interna Intertekkontor runt om i Europa, Asien och Nordamerika.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har har erfarenhet av administration och ett intresse för teknik. Som person ser vi att du är lättlärd, strukturerad och serviceminded, samt inte rädd för att arbeta självständigt. Du är nogrann i ditt arbetssätt utan att göra avkall på effektivitet. Vi tror att du har gymnasiekompetens och något års erfarenhet av en administrativ roll. Nu är du redo för nya utmaningar och vill kliva in i ett internationellt företag där du kan utvecklas vidare!

Krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i engelska, då detta är koncernspråket.

Övrigt

Tjänsten är ett behov från och med 1 mars tom 31 augusti, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner och tjänsten är på heltid. Skicka in din ansökan redan idag, då vi går igenom urvalet löpande. Vid eventuella frågor kring tjänsten, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan