Internationell lönekoordinator på heltid till företag i Hammarby sjöstad!

Om tjänsten

Till framgångsrikt och internationellt IT-företag inom telekom söker vi nu en strukturerad och utvecklingsorienterad person med erfarenhet från lönearbete. Hos vår kund erbjuds du en utvecklande roll där du arbetar i nära samarbete med HR och ekonomi. Låter detta intressant? Läs vidare!

Om företaget

Vår kund är ett innovativt IT-företag inom telekom med ca 180 anställda. Merparten av de anställda sitter i Sverige men de har även medarbetare i ytterligare 15 länder runt om i världen. Kunden sitter i nya och trevliga lokaler i Hammarby sjöstad och kontoret präglas av god gemenskap.

Denna tjänst är på heltid med kontorstider. Start för tjänsten är i augusti eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter

Som lönekoordinator ansvarar du för all löne- och utläggsadministration för de anställd. I de svenska bolagen gör du lön och försäkringsrapportering, och i de utländska bolagen är du kontaktperson och rapporterar personalförändringar, avvikelser och justeringar till utländska samarbetspartners inom lön. I din roll arbetar du stödjande mot både chefer och medarbetar i olika ärenden. Du den person kollegorna vänder sig till vid lönefrågor, frånvaro och regelverk och du arbetar i nära samarbete med kollegorna på HR, ekonomi och lön.

Kunden står även inför implementeringen av ett nytt och modernt system för lönehantering samt ett nytt system för hantering av reseräkningar. I denna implementeringsprocess kommer du att stötta upp med administration och vara behjälplig gentemot kollegorna.

Kvalifikationer

För att vara kvalificerad för denna tjänst har du:

  • Minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom löne-och reseräkningsadministration
  • Relevant utbildning inom området
  • Erfarenhet från något av följande lönesystem: Crona, Hogia, Agda eller Visma
  • Med fördel erfarenhet av arbete med flera bolag samt erfarenhet av att arbeta i ett internationellt bolag
  • Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk

För att trivas i rollen som lönekoordinator är du en person som tycker om att skapa struktur och processer för ditt arbete samtidigt som du har en förmåga att vara flexibel vid behov. Du är en person som arbetar självständigt, men du är även en lagspelare med goda samarbetskunskaper. Vidare har du god planeringsförmåga, är noga med detaljer och är duktig på att skapa en överblick i ditt arbete. Som person är du glad, social och tycker om att ge professionell service. Vi tror även att du tycker om att lösa problem samt att vara med och utveckla företaget. För att axla rollen har du även god systemvana och kan med enkelhet kan sätta dig in i nya system eller program.

Övrigt

Detta är en direktrekrytering där du får din anställning hos vår kund. Hela rekryteringsprocessen sköts av KFX HR-partner och samtliga frågor hänvisas till någon av våra rekryterare på 08-663 99 00.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan