Ekonomiassistent till internationellt bolag

Om tjänsten

Till vår kund som är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå söker vi en ekonomiassistent.

Om företaget

På kontoret i Stockholm arbetar ca.150 medarbetare, varav 100 är jurister.
Ekonomiavdelningen består idag av sex medarbetare och en ekonomichef. I den här tjänsten kommer du att ingå i en grupp om 3 personer som dedikerat arbetar med klientfakturering och kundreskontra.

Arbetsuppgifter

I tjänsten är det fokus på klientfakturering och att säkerhetsställa att arbetet utförs effektivt och utifrån gällande faktureringsrutiner och organisationens behov. Förutom det dagliga arbetet förväntas du agera stöd för att avlasta dina kollegor och finnas behjälplig inom andra områden på ekonomiavdelningen.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår

  • Klientfakturering
  • Bokföring av klientfakturor och inbetalningar
  • Krav/ inkassohantering
  • Avstämningar och månadsrapportering
  • Ålderanalys kundfodringar
  • Uppföljning obetalda klientfakturor
  • Reservationer obetalda kundfordringar
  • Uppföljning tidlager & utlägg

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial ekonomisk utbildning
  • 1-3 års erfarenhet från liknande arbete
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Officepaketet, god datavana
  • Kunskap i aktuella affärssystem Visma Business och Saturnus är meriterande
  • Erfarenhet från konsultbranschen är meriterande

Du som söker möter ovanstående kvalifikationer samt har ett stort intresse för ekonomi & att arbeta med siffror. Du har förmågan att tänka kritiskt, göra konsekvensanalyser samt analysera ditt arbete. Vi ser det som en självklarhet att du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete och uppmuntrar dig att ta egna initiativ.
Vidare är det mycket viktigt att du är en person som har god samarbetsförmåga, är seviceminded och fungerar ihop med alla olika typer av människor. Du har en positiv attityd, är flexibel och öppen för förändringar samt stresstålig.

Övrigt

Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten redan idag! Uppdraget är på 6 månader med chans för överrekrytering.
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amanda Jurell på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan