Ekonomiassistent till expansivt företag i Mölndal!

Om tjänsten

Vill du tillhöra en stor ekonomiavdelning på ett expansivt företag? Gillar du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra och vill utveckla dina kunskaper? Vi söker dig som vill ha en långsiktig anställning på ett etablerat huvudkontor.

I den här rekryteringen har vår kund valt att samarbeta med oss på KFX HR-partner. Du kommer att bli anställd hos vår kund som har kontor i Mölndal. Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Om företaget

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du stötta ekonomiavdelningen som är stationerad på deras huvudkontor i Mölndal. Du kommer vara en del av ett rutinerat team på 20 personer som består av ekonomiassistenter och redovisningsekonomer. Arbetsuppgifterna är brett ekonomiarbete med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även arbeta med avstämningar, kontering och allmän ekonomiadministration. Arbetsuppgifterna kan avancera med tiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en ekonomexamen från yrkeshögskola, universitet alternativt flera års erfarenhet av liknande arbete. Självklart är du en god användare av Officepaketet och har erfarenhet från att arbeta i olika ekonomi- och affärssystem.

För att klara av rollen bör du ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är en stor fördel om du tidigare har jobbat mot flera bolag. Vi letar en person som brinner för siffror och har ett service-tänk, och som med ett stort engagemang vill förstå verksamheten och driva den framåt. Detta gör du givetvis med dina kollegor och tillsammans ser ni till att skapa en bra företagskultur med goda värderingar och en härlig arbetsmiljö.

För att passa den här tjänsten söker vi dig som är trygg i dig själv, lojal och har ett självständigt arbetssätt. Dessutom är du strukturerad i ditt sätt att arbeta och har lätt för siffror. Då du kommer arbeta tight ihop med dina kollegor är det viktigt att du prioriterar ett gott samarbete högt. Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket.

Vi genomför personlighets- och kunskapstester samt bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.

Övrigt

Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtbolag. Sysselsättningsgraden är på heltid och tillsvidare, med en provanställning på 6 månader.

Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är kl. 8-17 med 60 min lunch. Viss möjlighet till flex.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Company logotype
  • Göteborg
  • Ansök senast 2020-04-05
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Ekonomi/Finans
  • Inkommet: 2020-03-12
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan