Ekonomiassistent på heltid till internationellt bolag

Om tjänsten

Ekonom / Ekonomiassistent / Redovisning / Assistent / Reskontra / Administration / Kontor

Har du erfarenhet av reskontra och söker nya utmaningar i en roll på ett stort internationellt bolag? Har du lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt är orädd för att ta dig an nya utmaningar? I så fall kan konsultuppdraget hos vår kund Ramböll vara tjänsten för dig!

Om företaget

Ramböll är en ledande samhällsrådgivare med inriktning på ingenjörsteknik, design och management consulting. Med över 13 000 experter i Norden, Nordamerika, Storbritannien, Kontinentaleuropa, Mellanöstern och Indien samt en betydande representation i Asien, Australien, Sydamerika och Afrika söder om Sahara skapar Ramböll hållbara lösningar för sina kunder och samhället i stort.

I Sverige arbetar ca 1800 medarbetare på ett 30-tal kontor. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor på Krukmakargatan i Stockholm.

Läs mer på www.ramboll.se

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att assistera kollegorna på ekonomiavdelningen med olika administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att arbeta med:

  • Reskontra
  • Bokföring
  • Bankkontoavstämningar
  • Post- och påminnelsehantering
  • Manuella betalningar
  • Administration av nya kunder

Kvalifikationer

Vi utgår från att du har några års erfarenhet av arbete med ovanstående arbetsuppgifter. Meriterande är om du har arbetat på ett konsultföretag alternativt i ett projektinriktat företag. Du är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs i att vara i en assisterande roll. Vidare är dina kunskaper i engelska och svenska är mycket goda, både i tal och i skrift. Vi förutsätter att du är van att arbeta med Office-paketet, framförallt har du goda kunskaper i Excel. Har du även erfarenhet från Maconomy ser vi det som ett plus.

För att du ska trivas i rollen och på Ramböll är du en ambitiös och ansvarstagande person. Du kommer arbeta i kontorslandskap och arbetar självständigt i din roll. Vi tror att du är en noggrann och strukturerad person som alltid levererar i tid. Vidare är du prestigelös, serviceminded och stresstålig.

Övrigt

Det här är ett konsultuppdrag som preliminärt sträcker sig från februari 2018 till juni 2018. För rätt person finns chans till andra uppdrag igenom KFX konsultverksamhet efter detta uppdrag.
Vi arbetar med löpande urval och anställning kan ske innan slutdatum har passerat. Skicka därför in din ansökan redan idag.

Hos oss på KFX HR-partner får du en konsultansvarig som följer dig under hela din anställning. Vi är stolta över vårt engagemang mot våra anställda och våra kunder och ser till att du som konsult kan utvecklas hos oss! Har du frågor kring tjänsten eller rollen som konsult hos oss, är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Amanda Jurell på 08-663 99 00.

Slutkandidat kommer att få genomgå en bakgrundskontroll.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan