Ekonomiassistent på deltid

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta i en självständig roll inom ekonomi och administration i ett familjärt bolag inom byggindustrin.

Den här tjänsten är på deltid, du arbetar måndag-onsdag fram till 1 augusti, med start omgående. Du kommer bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner, det går även bra att gå in som underkonsult.

Om företaget

Murbiten är ett företag som funnits sedan 1989. Huvudverksamhet består av mur, puts, tegelarbeten, ställningsbyggnation, lyft och transporter. Företaget har ca 60 anställda och deras mål är att fortsätta växa och alltid leva upp till sitt goda, välförtjänta rykte som ”Världens bästa Murbiten”. Läs gärna mer om företaget på www.murbiten.se

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill ta hand om ekonomi- och administrationsfunktionen för Murbiten som består av sju bolag. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består utav två personer, som du arbetar tätt ihop med.

I rollen som ekonomiassistent/administratör består följande arbetsuppgifter:

  • Registrera inbetalningar
  • Registrera och kontera leverantörsfakturor
  • Skicka kundfakturor
  • Följa upp attestering
  • Skicka betalfiler
  • Lägga upp nya kunder och leverantörer
  • Uppföljning av förfallolistor
  • Påminnelser
  • Arkivering

På sikt kan även andra arbetsuppgifter förekomma som:

  • Moms- och skatteredovisning
  • Sammanställa löneunderlag
  • Kontrollera tidrapporter

Kvalifikationer

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare, gärna erfarenhet från byggbranschen. Har du dessutom tidigare erfarenhet av Visma administration är det ett stort plus. Som person är du duktig på att organisera och planera, du är mycket noggrann och vill alltid dubbelkolla så allt blir rätt. Då rollen är självständig är det viktigt att du gillar frihet under ansvar. Vi ser också att du har en hög arbetsmoral och är duktig på att ta tag i uppgifter som dyker upp på kort varsel.

Övrigt

Tjänsten är ett vikariat fram till 1 augusti på deltid, måndag-onsdag med start omgående. Arbetstiderna är generellt kl 07.00-16.00.
I slutet på mars kommer företaget att flytta till nybyggda lokaler på Importgatan, nuvarande adress är Aröds industriväg.

Du kommer bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner.

Intervjuer sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Anna Berggren KFX HR-partner på 031-711 98 00

Company logotype
  • Göteborg
  • Ansök senast 2020-02-23
  • Deltid
  • Anställning: Vikariat
  • Bransch: Ekonomi/Finans
  • Inkommet: 2020-02-04
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan