Ekonomer till ett flertal tjänster i Stockholm

Om tjänsten

Ekonomi/Administration/Reskontra/Redovisning/Economy/Business

Är du en högskoleutbildad ekonom med minst två års relevant yrkeserfarenhet? Trivs du i en administrativt ansvarstagande roll där miniräknaren är din bästa vän? Vi på KFX HR-partner har på sistone märkt en ökad efterfrågan efter högskoleutbildade ekonomer och därför vänder vi oss nu till dig!

Om oss

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vi på KFX HR-partner jobbar både med konsultuppdrag och direktrekrytering till kund. Beroende på kund och uppdrag kan processen därför se lite annorlunda ut. Vi berättar gärna mer om aktuell kund under en intervju hos oss.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta brett inom ekonomi men främst med något av följande:

  • Kundreskontra
  • Leverantörsreskontra
  • Redovisning

Kvalifikationer

Vi ser att du minst har en kandidatutbildning i ekonomi och har sedan tidigare arbetat i en liknande roll i minst två år. Vi ser gärna att du har arbetat brett med hela ekonomiflödet och har en god förståelse för hur svenska aktiebolag arbetar. Det är meriterande om du är kunnig i något av de större ekonomisystemen och ett krav är att du har mycket goda kunskaper i Word och Excel. Vi ser även att du både talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Som person är det viktigt att du har en positiv attityd samt en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare ställs krav på att du har ett självständigt, noggrant och strukturerat arbetssätt. Du trivs i en servicefunktion, där du får hjälpa till både internt och externt. Du är också van vid att arbeta mot deadlines och har en god förmåga att hantera stress.

Övrigt

De tjänster vi har just nu har varierande anställningsgrad och längd, därför tycker vi att du ska skicka in din ansökan till oss, oavsett vad du söker. Specificera gärna i ditt personliga brev vad just du söker för tjänst och på vilken anställningsgrad. Urval sker löpande och start är för de flesta tjänster är omgående, så känner du dig redo tycker vi att du ska fylla i din ansökan redan idag. För att få mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00.

Company logotype
  • Stockholm
  • Ansök senast 2021-07-02
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Ekonomi/Finans
  • Inkommet: 2021-06-11
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan