Butikschef till Ahlsell i Borlänge

Om tjänsten

Som butikschef kommer du att ingå i ett professionellt säljteam och erbjuds ett spännande och omväxlande arbete i en positiv miljö. Hos oss blir du en viktig del i vår resa mot vår vision; ”Att vara kundens självklara val av installationsprodukter, verktyg och maskiner”.
Ta chansen att få vara med och skapa Sveriges bästa arena och vara den butik som ger bästa tänkbara service till kunderna.

Om företaget

Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, verktyg samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning.
Vi omsätter drygt 26 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Med drygt 5 200 medarbetare, 220 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
När individen växer utvecklas organisationen. Som arbetsgivare vill vi se till att du har rätt förutsättningar för att göra goda prestationer. Och just det, visste du att vi också har Sveriges största säljkår, Sveriges mest besökta webshop och en logistik i världsklass? För mer information gå till www.ahlsell.com

Arbetsuppgifter

Som butikschef och tillika platsansvarig är du övergripande ansvarig för butikens funktion, utveckling och lönsamhet. Tjänsten är till stor del operativ och det är viktigt att du närvarande och är tillgänglig. Utifrån den uppsatta strategin för butiken fördelar och leder du det dagliga arbetet och tjänsten innefattar även en hel del administrativt arbete. Det förväntas att du tar eget ansvar och initiativ och vill vara med på vår resa att utveckla butiken mot nya framgångar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som vill vara med och ta Ahlsell till nästa nivå. För att klara det behöver vi medarbetare som tycker om utmaningar och vill bidra med sina kunskaper och med sitt engagemang. Ahlsellkulturen handlar om människor, människor som trivs i sin roll och vill göra det där lilla extra. Vi tror att det är den inställningen som får kunden att komma tillbaka till oss gång efter gång.
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap, försäljning, kundkontakter och marknadsföring. Din bakgrund kan variera men meriterande om du har bransch- eller produktkunskap. Då tjänsten innebär en hel del administration är det viktigt att du trivs med den typen av arbetsuppgifter.

Som person är du utåtriktad, förtroendeingivande och förändringsbenägen. Vidare brinner du såklart då du får entusiasmera och arbeta med att utveckla andra människor. Du förstår lagarbetet och väljer ”laget före jaget”, en teamspelare helt enkelt som förstår vikten av delaktighet.

Övrigt

Tjänsten är på heltid. Vi ser gärna att du kan påbörja tjänsten snarast, enligt överenskommelse.
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Nyberg på KFX HR- partner 060- 15 46 00.
Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest och bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Dock senast 26/11.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan