Bemanningsansvarig till Hemfrid

Om tjänsten

Är du en person som motiveras av koordinering och att leda andra? Har du erfarenhet av och brinner för att ge service? För Hemfrids räkning söker vi på KFX HR-partner nu en driven och positiv bemanningsansansvarig! Är du på jakt efter en administrativ roll där du samtidigt utvecklas inom personalledning, då kan detta vara rollen för dig!

Om företaget

I 20 år har vi på Hemfrid utmanat och utvecklat synen på hushållsnära tjänster och det fortsätter vi med. Vi har gjort det till en bransch för innovation, smarta lösningar och team-anda. Tillsammans hjälper vi våra kunder där det behövs som mest. Vi sticker ut som det proffsigaste företaget i branschen och löser livspussel som ingen annan. Vi är en schysst arbetsgivare med kunskap, erfarenhet, innovation och en stark känsla för kundnytta. Samtidigt som vi lär av varandra – och har kul tillsammans

Arbetsuppgifter

I rollen som bemanningsansvarig arbetar du med både personal – och kundvård. Du har ett helhetsansvar för den dagliga driften av verksamheten inom ett visst geografiskt område, och därmed personalansvar för de medarbetare som utför tjänster ute hos Hemfrids kunder. Du är kvalitetsansvarig för ditt område och genomför personalfrämjande åtgärder så som att säkerställa personalbehov och ett kvalitativt uppföljningsarbete med personalen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

  • Hantera av – och ombokningar från kunder samt sjukanmälningar från personal
  • Kompetensförsörjning i form av rekrytering och medarbetarsamtal
  • Arbetsmiljöansvar inom ditt område
  • Coacha och ge support till medarbetare inom ditt team
  • Regelbundna teamträffar

Du har ett administrativt ansvar som innefattar bland annat administration av avtal, fakturaundelag, utskick av veckobrev och schemaläggning.

Kvalifikationer

Vi söker dig med minst 2 års arbetslivserfarenhet, fördelaktigen från en koordinerande roll. Du har god vana att arbeta administrativt och brinner för service! Du har tidigare arbetat i roller som innefattat både kundkontakt och administration, och vill nu utvecklas ytterligare inom personalhantering. Krav för rollen är att du har B-körkort samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Det är högst meriterande om du tidigare har arbetat med schemaläggning.

Som person tror vi att du är serviceinriktad och trivs i ett högt tempo! Du motiveras av att nå goda resultat och tycker om att arbeta lösningsorienterat. Du har en positiv inställning och arbetar gärna tillsammans med andra, samtidigt som du inte räds ett självständigt arbete där du behöver fatta egna beslut på daglig basis. Du har givetvis en god förmåga att hantera människor och är ödmjuk, lyhörd och tydlig i dialogen med dina medarbetare. Hemfrid ger dig chansen att arbeta i ett snabbt växande företag och vi ser därför att du är en person som trivs i en föränderlig och händelserik miljö!

Övrigt

Tjänsten är på tillsvidarebasis och du blir anställd direkt av Hemfrid. I denna rekryteringsprocess samarbetar Hemfrid med KFX HR-partner och samtliga frågor gällande tjänsten hänvisas till någon av våra rekryterare på 08-663 99 00.

Start för tjänsten är omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan