BackOffice-medarbetare till finansbolag i centrala Stockholm.

Om tjänsten

Har du ett intresse för finansbranschen och vill arbeta i en administrativ roll som innebär ett stort ansvar och hög servicegrad? Vi söker just nu dig som vill bli en del av vår kunds BackOffice-team i centrala Stockholm.

Om företaget

Denna tjänst är konsultuppdrag, vilket innebär att du har din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos någon av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemanningsföretag. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega

Arbetsuppgifter

I rollen som BackOffice-medarbetare kommer du att ansvara för att ge den bästa servicen till vår kunds kunder som framförallt består av privata och institutionella investerare. Du kommer att arbeta i en fartfylld miljö och vara stöttande för bolagets rådgivare, handlare och förvaltare. Mer specifikt kommer du arbeta med:

  • Ge service och support internt och externt.
  • Kontoavstämningar.
  • Värdepappersadministration.
  • Onboarding av nya kunder.
  • Avtalshanteringar.
  • Flytt av likvida medel.
  • Öppna depåer och boka aktiehandel.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du är en genuin person som trivs i en kommunikativ roll med mycket samarbete. Vidare ser vi gärna att du är social, serviceminded, noggrann och inte rädd för att ta egna initiativ. Du trivs i en varierande roll där du får ta egna initiativ och ett stort ansvar.

För att lyckas i rollen som BackOffice-medarbetare tror vi att du har en relevant högskoleutbildning samt ett intresse för finansbranschen. Tidigare erfarenhet fån finansbranschen ses som meriterande.

Övrigt

Tjänsten är konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av KFX HR-partner och arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är en visstidsanställning med stor chans till förlängning. Start för uppdraget är omgående.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Agné, på 08-66 39 900 eller maila in din fråga till rekrytering.stockholm@kfx.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via telefon eller mail.
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Company logotype
  • Stockholm
  • Ansök senast 2020-01-31
  • Heltid
  • Anställning: Visstidsanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2019-12-04
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan