Administratör/Rekryteringsassistent

Om tjänsten

Är du intresserad av att arbeta med administration och rekrytering i ett härligt team hos en av våra kunder i centrala Malmö? Vi söker just nu en administratör/rekryteringsassistent till ett spännande uppdrag hos ett framgångsrikt bolag inom kompetensförsörjning. Uppdraget förväntas starta under augusti 2018 och kommer löpa tillsvidare och du blir anställd som konsult via KFX HR-partner. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om företaget

KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare och kunder. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör/rekryteringsassistent kommer du att arbeta med traditionella administrativa sysslor som att uppdatera och lägga in uppgifter i affärssystem. Men du kommer även att vara del av rekryteringsprocesser och där alltifrån att lägga ut annonser, boka tid för intervjuer, hantera bakgrundskontroller och förbereda kandidatpresentationer. Det ingår även att dela och sprida annonser digitalt samt att korrekturläsa annonser och presentationer. Du ingår i ett team av tre som dock inte alla siter på samma ort. Vidare innebär tjänsten mycket kommunikation och även att ge återkoppling till kandidater samt annat administrativt arbete som hör till.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • Har ett intresse för administration och gärna lite erfarenhet av rekrytering
  • Har god administrativ förmåga
  • Är van vid att ha mycket intern och extern kontakt via telefon och mail
  • Är självständig i ditt arbete och framåt som person
  • Är representativ och serviceminded
  • Intresserad för digitala medier och en känsla för hur man når ut i dessa

För tjänsten är det viktigt att du är van vid ett högt tempo och kan klara deadlines för att gruppen skall kunna leverera i tid. Vi söker dig som är noggrann, engagerad och serviceminded. Det är också viktigt att du är en kommunikativ och klarar av att läsa och skriva på en hög nivå.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas under augusti/september. Tjänsten är som konsult med anställning hos KFX HR-partner med ett uppdrag hos ett av våra kundföretag i Malmö.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänst: Heltid, Administratör/Rekryteringsassistent
Anställning: Tillsvidare
Placering: Centrala Malmö
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Kevin Brandt Leander eller Maria Karlsson på 040-12 02 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan