Administratör till IT-bolag i Solna

Om tjänsten

Är du en administrativ person som trivs i en roll där du får skapa rutiner? Har du tidigare erfarenhet av orderadministration och kundkontakt? Är du en administrativ person som trivs i en roll där du får skapa rutiner? Vill du jobba i ett team som präglas av samarbete och gemenskap? Då kanske detta är en roll för dig!

Om oss

KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering-, bemanning- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget

Arbetsuppgifter

I denna roll är ditt huvudsakliga ansvar att administrera kring våra kunder, gruppen du tillhör arbetar med administration kring cirka 100 av företagets kunder. För att skapa ett effektivt flöde i arbetet kräver rollen vidare att du skapar och säkerställer gott samarbete med andra funktioner inom företaget. Rollen innebär också att du på ett systematiskt sätt behöver sätta upp rutiner som förenklar och effektiviserar flöden.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att:

  • Ta emot samtal, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
  • Ta emot ärenden via mail, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
  • Orderläggning via våra interna system Siebel/Sofon och ärendehanteringssystemet Service Now
  • Fakturafrågor från kunder.
  • Kontakter med kunder i olika frågeställningar.
  • Hålla sig uppdaterad i gällande företagets produktutbud samt de system företaget använder för bl.a. orderläggning och utförandet av övriga arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Avslutad gymnasieexamen gärna med ekonomisk inriktning
  • 1 – 2 år av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • God systemvana i bl.a. Excel och Word
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

För att trivas i rollen är det viktigt att du är en noggrann person som trivs med att skapa struktur och arbeta administrativt. Då rollen innebär en hel del kundkontakt är du en person som har hög social kompetens och som får energi av att arbeta i en tillvaro med många kontaktytor. Du trivs i en miljö där det oftast är högt tempo och har därför en god förmåga att prioritera och strukturera upp ditt eget arbete. Då det är ett globalt företag är mycket av deras dagliga arbete på engelska, så det är viktigt att du känner dig trygg i detta och behärskar det i både tal och skrift.

Övrigt

Du blir tillsvidareanställd hos oss på KFX HR-partner men arbetar hos vår kund. Tjänsten är på heltid och start för tjänsten är enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Lisa Olsson på 08-663 99 00.

Company logotype
  • Solna
  • Ansök senast 2021-10-28
  • Heltid
  • Anställning: Tillsvidareanställning
  • Bransch: Administration
  • Inkommet: 2021-09-29
Sök tjänst
Tipsa en vän Dela Tweeta Länka
Skriv ut

Relaterade tjänster

Se alla annonser
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan