Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Administrativ support till attraktiva Alektum Group!

Om tjänsten

Vill du ha en utvecklande roll inom administrativ support? Vill du tillhöra ett härligt team där ett gott samarbeta är i fokus? Är du kommunikativ, strukturerad och är en engagerad medarbetare? Då kan det var dig vi söker!

Alektum har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer till en början bli anställd hos oss på KFX HR-partner, det finns goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos Alektum. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, placerat på Alektums huvudkontor vid Nordstan.

Om företaget

Alektum Group är ett familjeägt företag som varit verksamt sedan 1992. Med hjälp av en unik kombination av innovativa tjänster och produkter stödjer vi våra kunder genom hela den finansiella processen. Vi tror på långsiktiga partnerskap genom nära samarbete, skräddarsydda lösningar och taktfull dialog med kundens kund. Att samarbeta med oss ska alltid vara enkelt och effektivt – rätt lösningar vid rätt tidpunkt för rätt resultat. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 600 anställda och omsätter mer än 900 miljoner kronor. Läs mer info på www.alektumgroup.se

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att arbeta i ett av Alektums inkassoteam som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med störst fokus på telefoni.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

  • Inkommande gäldenärssamtal
  • Upprättande av avbetalningsplaner
  • Administrativ support till inkassohandläggarna
  • Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
  • Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
  • Arkivering

Arbetet som Collector Assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service och samtalsteknik.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. Du är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär.

För att lyckas i rollen se vi att du som söker har ett grundläggande ekonomiskt tänk, att du tycker om att prata i telefon och har känsla för kundservice. Du får gärna vara gymnasieekonom. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.

Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemet NOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga.

Övrigt

Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig Tidrapportera
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB. Maximala storleken för en enskild fil är 1 MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan