Administrativ receptionist på heltid till bolag inom Schibstedkoncernen

Om tjänsten

Sökord: reception, administration, kundtjänst, service, telefon, backoffice, ekonomi

Är du en professionell och driven person som trivs allra bäst i en roll som kombinerar service med administration? Drivs du av att arbeta människor och ha ordning och struktur i ditt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! KFX HR-partner söker just nu en administrativ receptionist för ett uppdrag med start omgående. Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vår kund är ett bolag inom den norska mediekoncernen Schibsted. Schibsted har i dagsläget ca 1300 anställda medarbetare och har sina kontor i centralt belägna i Stockholm vilket gör det mycket lättillgängligt.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna hos vår kund är en kombination av klassiska receptionistuppgifter och administrativa uppgifter där du bland annat kommer att stötta upp företagets kundtjänstavdelning.
En kortare sammanställning av arbetsuppgifterna följer nedan:

  • Ta emot och välkomna besökare i receptionen
  • Ha ett övergripande kontorsansvar och se till att de gemensamma ytorna ser representativa ut
  • Stötta upp kundtjänstavdelningen genom att exempelvis besvara inkommande e-post
  • Enklare ekonomiuppgifter med fakturahantering
  • Registervård
  • Posthantering

Kvalifikationer

Vi ser att du som receptionist är en alert och arbetssam person som trivs i en självständig roll där du kan ta egna initiativ och på egen hand driva ditt arbete. Vi ser att du är en serviceminded individ som har en hög grad av professionalitet och förstår vikten av din roll som företagets ansikte utåt. Då du kommer arbeta en del administrativt ser vi att du är en strukturerad och ordningssam person som är mån om att ha ordning och reda omkring dig.

Vi har inget krav på tidigare utbildning men det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med service och administration, gärna från en liknande roll som receptionist. Det är viktigt att du känner dig mycket bekväm i svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Vidare ser vi att du har en god systemvana och kan hantera MS office:s samtliga verktyg.

Övrigt

Tjänsten är ett vikariat på ca ett år som beräknas starta i början av augusti. Din anställning kommer under detta vikariat att vara hos oss på KFX HR-partner men du kommer under hela perioden vara dedikerad till vår kund. Arbetstiderna för denna anställning är måndag-fredag kl. 08.00-16:30.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. För att få mer info om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare William Ericson på 08-663 99 00.

Sök tjänst

Glömt lösenord Registrera dig
Stäng

För att ansöka vänligen fyll i uppgifterna nedan. Du kan bifoga flera dokument genom att trycka på bläddra upprepade gånger och du kan totalt ladda upp 20MB.

Bifoga CV och andra dokument
Error message
Bläddra
Stäng

Tipsa en vän

Har du en vän som skulle vara intresserad av denna artikel? Fyll då i formuläret nedan